نسخه آزمایشی
مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند > اخبار فرهنگی > پیام رییس جمهور به دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران/ تقدیر و تشکر از جهاددانشگاهی
۱۱۶ بازدید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در مراسم اختتامیه دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران که به همت سازمان جهاددانشگاهی تهران امروز، ۸ خردادماه در دانشگاه تهران در حال برگزاری است،پیام رییس جمهور به آیین توسط دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی قرائت شد.

در متن پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در میان آموزه‌های انسان ساز و جامعه پرداز در فرهنگ اسلامی و ایرانی، دعوت به ایثار و تشویق به فداکاری دارای اهمیت ویژه‌ای است. آیات قرآن در این زمینه بسیار است و آیت شریف «لَنْ تَنَالُوا الْبِرِّ حتی تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» یکی از صدها آموزه‌ای است که دستیابی به قله‌های کمال و رشدیافتگی برای یک انسان تراز را جز با نثار نفس نفیس و از خودگذشتگی و ترجیح دیگران به خود میسر نمی‌داند.

ایران اسلامی در سایه سار پیوند استوار با قرآن و عترت همواره مهد تربیت و بالندگی چنین انسان‌های بزرگی بوده است. صفحات تاریخ این سرزمین آکنده از سطوری زرین و جلوه‌هایی درخشان از این خُلق و خوی کریمانه است. امروزه در دنیایی که خودخواهی و هواپرستی جایگزین فضائل حقیقی شده و گوهر عواطف انسانی دستخوش آفات و آسیب‌ها گشته، همچنان مردمان فداکار و بلند همتی وجود دارند که با پیشگام شدن در خطرات، به دستگیری افتادگان و نجات آسیب دیدگان شتافته و فروغ امید را در دل‌های افسرده و ناامید آنان زنده نگه می‌دارند. در دوران ما، مردم سرافراز ایران و به ویژه جوانان عزیز ثابت کردند که پیشگام تحقق این فضیلت فراموش شده‌اند.

ضروری است همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری به کار افتد تا این شاخصه مهم انسانی در کنار دیگر اضلاع رشد و بالندگی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به جایگاه شایسته خود دست یابد.

فرصت را مغتنم شمرده، از همه دست اندرکاران رویداد مهم و افتخار آمیز «دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» به ویژه از برادران و خواهران عزیز جهاددانشگاهی، وزارت خانه‌ها و سازمان‌های همکارشان که عنصر تابناک ایثار و فداکاری را این چنین ارج می‌نهند تقدیر و تشکر کرده و برای همگان توفیق الهی را مسألت می‌نمایم.

سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا